MÅSTE PÅ MIN LISTA



Kollade igenom en massa bilder från när mina föräldrar var unga. De var allid ute och reste, då menar jag alltid. De har upplevt en massa. Jag blir så inspirerad till att resa när jag ser bilderna. För att det handlar inte bara om att åka till ett fint land, bo där på hotell och slappa i tre veckor. Utan det handlar om att åka ut till öde ställen, med folk som aldrig träffat vita människor, med en helt annan kultur, religon, språk. Det är så intressant!

Ett ställe som jag verkligen fastnade för var Indonesien. Jag vill en dag uppleva Indonesien som mina föräldrar gjorde. Jag vill ut till byarna där annorlunda människor bor, leva med dem ett par dagar på deras livsvilkor. Sen åka vidare mot en öde ö, slappa där med vännerna.

Ush, nog snack om mina drömmar, som en dag ska bli i uppfyllelse. Jag ska till Indonesien med min familj någon gång innan vi flyttar hemifrån. När jag flyttat hemifrån, ska jag med mina vänner ut och resa och uppleva så jävla mycket!! Längtar redan!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Härligt tjejen, det är bara såååå kul att res och upptäcka nya platser.

Kram mamma

2011-03-17 @ 17:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0