14. MINA RÄDSLOR



Nu kommer det svåra igen, att välja ut några saker av massor, men det ska väl gå! Något jag är rädd för är djupt vatten, det är nog min värsta fobi. Jag hade en gång en dröm om att jag höll på att drunkna och jag föll mer och mer ner i vattnet och jag kände sånt konstigt rus genom hela kroppen att jag vaknade av svett och mitt hjärta slog i 100000000 slag i sekunden. Sedan dess har jag varit livrädd för djupt vatten. Men nu i Thailand beslöt jag mig för at snorkla på 4 meters djupt vatten (vilket är mycket för mig), och jag klarade av det galant, trots att jag var lite rädd då och då. Jag simmade även lite själv utan pappa eller någon vid min sida. Jag är fortfarande rädd för djupt vatten och det kommer jag nog vara ett tag till.

En annan sak jag är rädd för är höjder. Jag kan knappt åka rulltrappor, jag står automatiskt av ren reflex tätt intill kanten så att jag inte ska "ramla av", det är jätteläskigt, likaså är det att kolla ner, jag blir svettig och nervös- jag har ingen aning om varför. Men som ni nog märker är jag rädd för ganska onödiga saker. Men jag är inte lika rädd för spindlar och andra djur som alla andra, tycker mest att det är äckligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0