Mexico!

Många av er undrar hur det var och massa annat i Mexico, jag tänker skriva lite för varje delstat vi var i.

Mexico city: Detta är den finaste storsaden jag varit i tror jag. När vi anlände med flygplan, fick vi se lite av staden(som jag trodde var hela). Det är så stort!!! Det går verkligen inte att se staden framför sig. Men det var häftigt att att vara där när dagen efter jul, för jag tror att det var då dom firade julen. Det fanns säkert massor att kolla på, men vi såg inte så mycket mer än en busstur och fick äta på VIPS, som nog blev våran andrafavorit restaurang. Verkligen en stad att besöka innan du dör! Mitt betyg; 10/10


Oaxaca: En liten by, med trevlig atmosfär. Det mesta består nog av chokladbutiken Mayordomo, på en gata låg det nog åtta sådana butiker. Men ska du shoppa smycken, då ska du dit! För ett armband kan kosta runt 10 kronor. Ska du till Mexico, tycker jag att staden inte är så mycket värd att besöka, tyvär. Det var en ganska tråkig stad, för det fanns inget att göra. Mitt betyg; 5/10



Comalcalco(Tabasco): Hit kom vi för att bo på ett cacaoplantage. Vilket jag inte är intresserad av. Mamma och pappa behövde detta, för att resan betalades som en "chokladresa". Men det var ganska häftigt att gå i hans "skog" där allt fanns, cacaobönor, kaffebönor, bananer, apelsiner, ja allt du kan tänka dig! Men det ända vi gjorde var att spendera tiden hos honom, vilket inte var det roligaste. Denna staden besöker man bara om man ska göra något inom choklad!! Mitt betyg; 5/10


Playa del carmen(Cancún): En härlig stad för dig som ska slappna av ett tag. Jag hade inte höga förväntningar på denna staden, men det var en rikigt bra badort! Med havet blått som ljusturkos, havet lika varmt som ett varmt bad(nästan,hihi), gågatan rolig och trevliga affärer och reatauranger. Jättetrevligt, och jag tycker att man ska åka hit, det negativa med denna är att det kryllar av amerikanare. Det är bara rolig att höra på deras gnäll. Mitt betyg; 10/10

jag i mexico, syns inte så mycket. hihi:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0