we are the world&you are not alone

jag tycker att dessa texterna är jättefina och att michael jackson ville bara väl, han tänkte på världen, på barn. lyssna nogrant på hans låtar och du märker oxå att han ville alla väl.
jag har översatt texterna till svenska, så att ni kan förstå (ni som inte gör det)

Det kommer en tid då vi följer en viss samtal

När världen måste komma tillsammans som en.
Det finns människor som dör och det är dags att låna ut en hand
Till liv - den största gåvan av alla.

Vi kan inte fortsätta låtsas dag för dag
Att någon någonstans kommer snart göra en förändring.
Vi är alla en del av Guds stora familj

Och sanningen
Du vet
Kärlek är allt vi behöver.

Vi är världens
Vi är barn

Vi är de som utgör en ljusare dag

Så låt oss börja ge.
Det är ett val vi gör
Vi sparar våra egna liv.
Man är sant
Vi gör en bättre dag
Bara du och jag.

Brunn
Skicka dem ditt hjärta

Så de vet att någon bryr sig

Och deras liv kommer att bli starkare och friare.
Som Gud har visat oss genom att vrida sten till bröd

Så vi alla måste ge en hjälpande hand.
Vi är världens

Vi är barn
Vi är de som utgör en ljusare dag
Så låt oss börja ge
Det är ett val vi gör
Vi sparar våra egna liv
Det är sant att vi gör en ljusare dag
Bara du och jag ...


Annan dag har gått
Jag är fortfarande alldeles ensam
Hur skulle detta kunna
Du är inte här med mig
Ni har aldrig sagt farväl
Någon säg mig hur
Var du tvungen att gå
Och lämna min värld så kallt 

Varje dag jag sitter och frågar mig
Hur kunde kärleken gå iväg
Något viskar i mitt öra och säger
Att du är inte ensam
För jag är här med dig
Även om du är långt borta
Jag är här för att stanna

Men du är inte ensam
För jag är här med dig
Även om vi är långt ifrån varandra
Du är alltid i mitt hjärta
Men du är inte ensam

Bara häromkvällen
Jag trodde jag hörde dig skrika
Ber mig att komma
Och hålla dig i mina armar
Jag kan höra dina böner
Dina bördor jag kommer att bära
Men först måste jag din hand
Då föralltid kan börja 

Varje dag jag sitter och frågar mig
Hur kärleken kunde gå
Något viskar i mitt öra och säger
Att du är inte ensam
För jag är här med dig
Även om du är långt borta
Jag är här för att stanna

För du är inte ensam
För jag är här med dig
Även om vi är långt ifrån varandra
Du är alltid i mitt hjärta
För du är inte ensam

Viska tre ord så kommer jag springandes '
Och tjej du vet att jag ska vara där
Jag kommer att vara där

Du är inte ensam
För jag är här med dig
Även om du är långt borta
Jag är här för att stanna
För du är inte ensam
För jag är här med dig
Även om vi är långt ifrån varandra
Du är alltid i mitt hjärta

För du är inte ensam
För jag är här med dig
Även om du är långt borta
Jag är här för att stanna

För du är inte ensam
För jag är här med dig
Även om vi är långt ifrån varandra
Du är alltid i mitt hjärta

För du är inte ensam ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0